Co zvyšuje/snižuje šanci prodat firmu
Majitelé firem se nás často ptají: „Jak prodat firmu co nejvýhodněji?“
Existují určité ekonomické parametry a vlastnosti Vaší firmy, které pozitivně a negativně ovlivňují šanci na její prodej, potažmo výši prodejní ceny. Na tyto parametry je dobré zaměřit se již nějaký čas před samotným prodejem a dostat firmu do co nejlepší kondice. I s tím Vám pomůžeme v rámci předprodejního poradenství.
Na co se zaměřit před prodejem firmy
Co zvyšuje šanci na prodej firmy?
- ziskovost
- rostoucí obrat
- vlastní zaměstnanci, ideálně v poptávaných profesích
- řádné vedení agendy (učetnictví, daně, audit atd.)
- přiměřené množství úvěrů a leasingů
- systém kontroly jakosti, minimum reklamací
- unikátní know-how nebo technologie
- zajímavý nemovitý nebo movitý majetek
Co snižuje šanci na prodej firmy?
- ztráta, pokles obratu
- vysoká míra zadlužení, vysoký počet leasingů
- ohrožený obor podnikání (globální konkurence, klesající poptávka zákazníků atd.)
- nízká kvalita produkce, časté reklamace
- pohledávky a závazky po lhůtě splatnosti
- problémové vedení agendy (pokuty, sankce atd.)
- závislost na jednom nebo velmi málo odběratelích